Ole Brumm

Ole Brumm er en av to småbarnsavdelinger. Vi har plass til 12 barn fra 0-3 år. På avdelingen jobber fire engasjerte og omsorgsfulle voksne.

Vårt viktigste arbeid med de yngste barna er å være lyttende, nærværende og sensitive for deres språklige og emosjonelle uttrykk og behov. Vi ser barnet innenfra, deler deres opplevelsesverden og utforsker sammen med dem hva omgivelsene rundt dem har å by på.

Hos oss skal alle barna føle tilhørighet og trygghet, og de skal oppleve glede, samspill og mestring gjennom undring, utforskning og gode samtaler.

Vi elsker utelek og utforskning, og ingen fenomener er for små til å undres over sammen med barna. Vi er ute på tur hver uke og uforsker nærmiljøet og naturen.

I inneleken deler vi oss mye i grupper hvor gode samspillsopplevelser i leken med lekende, delaktige voksne. Vi har høyt fokus på språkstimulerende aktiviteter, samtaler og høytlesning. På vår avdeling får også sang og sanglek stor plass og er en naturlig del av fellesskapsfølelse, glede og engasjement.

Velkommen til oss!

Hilsen Oda, Bente, Maggie og Emma.