Tussi

På Tussi er vi 18 barn i alderen 3 til 6 år og tre voksne.

På Tussi setter vi lek, trygghet og omsorg i fokus. Det er viktig for oss at barna har lyst til å være hos oss og ha det kjekt.

Det betyr å skape gode relasjoner til barna og at vi legger tilrette for at alle skal ha god tid sammen med  barna. Vi voksne skal være barnas trygge base.

Fokus på lek innebærer at vi legger tilrette for ulike typer lek og gir barna tid til å leke. I leken er vi oppmerksomme på hva som skjer, hvem leker med hvem, har alle en lekekammerat, og hvilken lekkompetanse har barna.

Vi bruker mye tid ute. Naturen er en viktig læringsarena. Vi ønsker å gi barna gode naturopplevelser, samtidig med allsidig bruk av kroppen, undring gjennom felles oppleverlser og erfaringer om  ulike prosessene /fenomen som skjer i nautren.

BARNDOMMEN HAR EGENVERDI. DEN MÅ FÅ SIN TID.